יעלון: "היעד לגיוס חרדים השנה הוא 2,700 ואנחנו נעמוד בו"

שלמה בן יוסף No Comments on יעלון: "היעד לגיוס חרדים השנה הוא 2,700 ואנחנו נעמוד בו"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבטחון משהיעלון הגיע אתמול לבסיס קליטה ומיון (בקו"ם) של מתגייסים לחיל התותחנים.

הוא אמר שם לתקשורת "התעכבתי באופן מיוחד על הנתונים לגבי גיוס חרדים, ולשמחתי הדרך שבה אנחנו הולכים, הדרך של לאפשר לחרדים להתגייס, מוכיחה את עצמה. היעד לגיוס השנה הוא 2,700 ואנחנו נעמוד בו. השבוע ובשבוע הבא יש את הגיוס, גיוס נובמבר, של החרדים. גם לשירות הקרבי, מה שנקרא נחל חרדי, נצח יהודה, מסלול ׳תומר׳ בגבעתי בשבוע הבא והמסלול הטכנולוגי ׳שחר׳ גם כן בשבוע הבא".

לאחר מכן ענה שר הבטחון לשאלות עיתונאים בנושאים שונים שעל הפרק.

גילי כהן, הארץ: אנחנו מזה כחודשיים בתקופה של הסלמה ביטחונית. האם אתה, שר הביטחון, תומך בגירוש משפחות של מחבלים? האם זו עמדת מערכת הביטחון בנושא?

 שר הביטחון יעלון: ״גל הטרור עדיין בעיצומו. יש בו עליות וירידות תוך כדי התקופה הזאת. יש ימים קשים בהם אנחנו סופגים פיגועים קשים עם נפגעים, כולל הרוגים, אבל אין כמעט יום ללא פיגוע. אתמול היו שני פיגועים, פיגועי סכינאות בירושלים, שהסתיימו כמו שהסתיימו. קודם כל אני מקווה שהרשות הפלסטינאית תתעשת, ומעבר לזה שהיא נוקטת פעולות בימים האחרונים כדי להשתלט על הפרות סדר בשטח, גם תתחיל לגנות את הפיגועים ותפסיק בעלילות הדם שלכאורה אנחנו מוציאים להורג את אלה שאנחנו הורגים עם סכין ביד, והם טוענים שאנחנו משתילים את הסכין לאחר מכן. ההסתה הזאת, לצערי, נמשכת, ואני מקווה שהם ייקחו את עצמם בידיים ויתחילו לגנות גם את הפיגועים הללו ולצאת כנגדם. זה מאיים עליהם ועל שרידות הרשות יותר מאשר עלינו. בינתיים אנחנו ממשיכים לנקוט בלא מעט צעדים. הכוחות מתוגברים ופועלים יום ולילה, מעצרים במקומות מסוימים כאשר משם יוצא פיגוע – סוגרים את המקום, את הכפר, את השכונה. מכינים את הבתים להריסה כחלק מהצעדים שאנחנו רואים אותם חשובים כדי למנוע ממחבל לבצע את זממו, או לפחות להשפיע על משפחתו, כפי שזה קרה לנו גם בימים האחרונים, שמשפחה הסגירה בת או בן שהתכוונו לבצע פיגוע נוכח החשש מהריסת הבית. אחד הצעדים שנשקלים זה גירוש משפחות, במקרה הזה לרצועת עזה. הנושא הזה נמצא בדיון ועדיין לא קיבלנו החלטה לגבי זה״.

יואב זיתון, Ynet: האם פריסת מערכת ההגנה S400 בסוריה בשבוע שעבר על ידי הצבא הרוסי מגבילה את תנועת חיל האוויר בשמי הצפון, או שמא הפריסה הזו הייתה ידועה לישראל או הייתה חלק ממנגנון התיאום שיש לחיל האוויר עם הצבא הרוסי.

יעלון בקו''ם חיילים

שר הביטחון יעלון: ״לגבי הפעילות הרוסית בסוריה, מהרגע שהבנו שהרוסים מתכוונים לפרוס מטוסים ומערכת הגנה אווירית בסוריה, נוצר קשר איתם בכל הרמות. כמובן, גם ברמה של ראש הממשלה והנשיא פוטין, אבל גם ברמה של הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל ומשרד הביטחון מול משרד הביטחון הרוסי. מתחילת הדרך הובהר לנו על ידי הרוסים, שהפריסה שלהם איננה מכוונת נגדנו, לא המטוסים ולא מערכת ההגנה האווירית, ואנחנו הבהרנו להם שלנו יש אינטרסים מסוימים בסוריה, אותם קוים אדומים ידועים, שבמידה והם נחצים אנחנו שומרים לעצמנו את חופש הפעולה. ואכן הגענו להבנות בנושא הזה. אנחנו לא מפריעים להם והם לא מפריעים לנו. לכן גם פריסת מערכת ההנה האווירית S400, שנודע לנו שהיא נפרסת, אבל גם הובהר לנו שהיא איננה מאיימת עלינו ולא נועדה לפגוע בחופש הפעולה שלנו – ולכן בהבנות שנוצרו ביננו לבין הרוסים הם פועלים על פי האינטרסים שלהם, אנחנו פועלים על פי האינטרסים שלנו, האחד לא מפריע לשני.

לילך שובל, ישראל היום: האם תוכל להתייחס לפרשת ראש המלמ"ב, על העובדה שאין כרגע ראש מלמ"ב?

שר הביטחון יעלון: ״ראש המלמ"ב המכהן אמור לסיים את תפקידו בימים הקרובים, למעשה השבוע. הייתה ועדת איתור שאמורה הייתה לסייע לי לבחור מועמד. ועדת איתור, מטבע הדברים, יכולה להביא מספר מועמדים להחלטתי. במקרה הזה פה אחד נבחר מועמד מסוים מתוך מספר לא קטן של מועמדים. הנושא הזה מחייב את אישור הממשלה, והנושא הזה מונח כרגע אצל ראש הממשלה שצריך להביא את זה לאישור הממשלה. אני מקווה שזה יקרה בזמן הקרוב״.



0 תגובות